Novinky v Digitálním marketingu od začátku roku 2017

Již nějaký čas jsme zde nenapsali nový článek, protože jsme byly zavaleni prací – za což jsme  pochopitelně rádi 🙂 Takže je nejvyšší čas shrnout si novinky, které se od začátku roku 2017 objevili v oblasti v Digitálního marketingu.

Novinky z Google

Nejprve věci, o kterých se minulý rok šeptalo a nakonec opravdu se staly. Google avizoval hned několik novinek:

  • Penalizaci webů za pop-up (vyskakující) okna, takže pokud Váš web má nějaké takové pop-up okno, aby například přivítal uživatele, pak si tím škodíte.
  • Větší důraz na HTTPS – ano, jak se spekulovalo, tak důraz na bezpečnost i “obyčejných” webů by se měla zvýšit, protože Google Vám za to může dát plusové body do hodnocení webové stránky. Takže, pokud chcete pomoci své stránce ve výsledku vyhledávání, pak si pořiďte certifikát SSL.
  • Spuštění Google Data Studio i pro Českou a Slovenskou republiku. O co se jedná? Jde o vizualizační nástroj, který umožňuje zobrazovat data z Google Analytics, Google AdWords a dalších služeb tak, aby jste se v tom ještě lépe orientovali.  Však sami můžete vyzkoušet – Google Data Studio
  • Stránka Google Webmasters zveřejnila video – How to hire en SEO, neboli jak si vybrat SEO specialistu.

Novinky ze Seznamu

Dále pak tu máme několik novinek od Seznamu. Pravděpodobně největší a nejdůležitější novinkou je zavedení ETA formátu reklam v SKliku. Tento krok uvítala celá řada PPC firem/konzultantů, protože se zjednodušila práce na reklamách – i Google již nějaký čas tento formát podporoval a proto museli čeští PPC specialisté vytvářet 2 varianty reklam (jedna pro Google – ETA a druhou pro Seznam – STA) .

Co je to ETA formát reklam?

ETA znamená Extended Text Ads, neboli rozšířené textové reklamy, které umožňují napsat delší reklamní inzeráty. Pro porovnání máte níže ukázky ETAGoogle AdWords a Seznam SKlik. Další informace o ETA od SKlik si můžete přečíst na jejich blogu.

Další věci s čím Seznam vyhledávání přichází je změna zobrazení výsledků, kdy se přestane zobrazovat náhled stránky, ale pouze favicon.

Pokud jste student a zajímá Vás PPC reklamy, tak SKlik připravil studentskou soutěž –  https://studentskakampan.sklik.cz/

Další novinky

V poslední době se začíná hodně mluvit o Obecném nařízení o ochraně osobních údajů (angl. General Data Protection Regulation neboli GDPR). Jedná se o novou revoluční legislativu EU, která výrazně zvýší ochranu osobních dat občanů. Má to vliv na měření příchozích uživatelů pomocí cookies. Uvidíme, co nám nejbližší doba přinese k tomuto tématu.

Mailchimp spustil novinku v podobě tvorby Facebook kampaní na podobném principu jak jsme v Mailchimpu zvyklí. Více se můžete dočíst na oficiálním blogu Mailchimpu.

V tomto článku byly zmíněny pouze ty nejdůležitější novinky od začátku roku 2017. Všechny tyto informace se samozřejmě projeví i ve všech naších kurzech Digitálního marketingu.

Máte nějaký dotaz? nebo jste se chtěli naučit něco více v Digitálním marketingu? Napište nám!

Vaše osobní údaje zpracujeme za účelem odeslání emailu na váš dotaz/přihlášku. Kompletní informace o ochraně osobních údajů
Předchozí příspěvek
Kurzy digitálního marketingu jsou vhodné pro výzvy 043 a 060
Následující příspěvek
ECDL a Digitální marketing

Související články

Menu