Máte skvělý podnikatelský záměr, zaregistrovanou doménu a zbrusu nové webové stránky. A jste si jistí, že Google a ostatní vyhledávače váš nový web snadno najdou a dobře ohodnotí? Vsaďte na SEO a máte to v kapse.
SEO (Search Engine Optimization) je ovšem dlouhodobý proces, ovšem i první kroky po spuštění vašeho nového webu mohou mít velký dopad na jeho potenciál pro zařazení ve výsledcích vyhledávání. Jedině pečlivě vybraná klíčová slova mohou přinášet ovoce v podobě nových objednávek a zvýšení prodejů. Proto hned od začátku posuzujte svůj web právě z hlediska SEO a věnujte čas na jeho vylepšování a optimalizaci.
Níže uvádíme 7 kroků, které byste měli udělat před spuštěním nových webových stránek. Budete tak míst jistotu, že jsou atraktivní z hlediska organického vyhledávání.
1. Strukturujte své nové webové stránky podle cílových klíčových slov
Ujistěte se, že každá stránka vašeho webu je zaměřena na 1 primární klíčové slovo. Z něho vyplývajícím sekundárním klíčovým slovům věnujte další podstránky.
Strukturujte své webové stránky tak, aby každá strana byla stejně relevantní a konkrétní.
Vyhněte se používání velkého množství klíčových slov na jedné stránce. Je lepší mít více dobře zacílených stránek, než jednu stránku obsahující více témat najednou.
2. Ujistěte se, že každá strana má z hlediska Googlu/Seznamu přátelský obsah
Zkuste napsat alespoň 2 000 slov obsahu pro každou stránku, přičemž cílová klíčová slova používejte přiměřeně, nikoli jako „vycpávky“ obsahu.
Používejte tagy H1, H2, H3 a H4 podle toho, zda jde o primární či sekundární klíčová slova.
Nepište prázdné, nicneříkající texty, ale sdělujte informace. Pokuste se odpovědět na otázky, které si kladou návštěvníci vašeho webu, a nabídněte jim řešení jejich problému.
3. Zařaďte do „description“ každé nové webové stránky primární klíčové slovo
Pište description každé stránky vždy cílovým klíčovým slovem na začátku a pak stručně popište, co by měl návštěvník očekávat, když na tuto stránku klikne.
Vyhněte se nadměrnému používání cílových klíčových slov neboli tzv. „vycpávkám“.
Dodržujte doporučenou délku descriptions pod 60 znaků, jinak je Google bude zkracovat, což nevypadá dobře.
4. Přidejte poutavé meta popisy
Ujistěte se, že každá stránka vašeho webu má svůj vlastní meta popis, protože to má velký vliv na její CTR (click through rate).
Použijte v meta popisu klíčová slova přirozeně (v odpovídajícím množství), neboť Google penalizuje nadužívání klíčových slov.
Zaměřte se na podněty, které povedou návštěvníky ke kliknutí, protože cílem meta popisu je „prodat“ webové stránky tomu správnému cílovému publiku.
5. Nastavte si na svých stránkách službu Google Analytics a přidejte je do Google’s Search Console
Nastavení služby Google Analytics a Google´s Search Console vám umožní nahlédnout do toho, jak návštěvníci vaše stránky používají, takže se vyplatí udělat to co nejdříve.
Search Console vám ukáže, jak optimalizovat vaše webové stránky pro vyhledávání, takže je dobré to každý týden zkontrolovat.
6. Vytvářejte „síťování“ mezi svými známi a kamarády (blogery), zaměřte se na linkbuilding
Máte-li vztahy s bloggery nebo majiteli zajímavých webových stránek, neváhejte je využít na podporu svého webu.
Pokud chcete získat kvalitní odkazy z dobře hodnocených webových stránek, použijte návod jak objevovat velké blogy a kontaktovat jejich redakce.
Tento krok, vytváření odkazů skrze svém spřátelené sítě, je asi nejpomalejší, ale zase má daleko lepší efektivitu, protože z těchto zdrojů jsou nejrelevantnější. Pokud někdo z vašich známých doporučí vaši stránku, tak co si můžeme přát více nežli to, že někdo nás může doporučit jak na úrovní osobní nebo na úrovní firemní. Tedy poproste svém známé a kamarády aby mohli odkázat na váš web a tím získáte skvělé reference.
7. Vytvořte dlouhodobou strategii pro využívání průběžných výsledků SEO
SEO je dlouhodobý proces a stává se jen zřídka, že spustíte nové webové stránky a budete jen sledovat, jak stoupají vaše prodeje a válcují vaši konkurenci. Pokud používáte hodně konkurenční klíčová slova, je třeba dát sestavit strategii SEO s jasně definovanými cíli a milníky. Tato strategie může zahrnovat obsahový marketing nebo budování odkazů. Neexistuje jediný „správný“ způsob, jak dělat SEO – protože každý web je jiný, a tak i každá SEO strategie musí být unikátní.