fbpx
Základní pojmy v Digitálním marketingu

Základní pojmy v digitálním marketingu

Abychom se vůbec mohli zorientovat v digitálním marketingu, je potřeba si osvojit základní pojmy. V následující tabulce jsou rozepsány základní pojmy z oblasti digitálního marketingu. Mimo anglických popisů zkratek, zde najdete i jednoduchý popis v češtině.

Základní pojmy v digitálním marketingu

PojemPopis
SEOOptimalizace pro vyhledávače
PPCPay per Click – placené umístění u výsledku vyhledávání, „platba za proklik
reklamy“
SEMSearch engine marketing – SEO a PPC
CTRClick-Through-Rates -> míra prokliků, jaké je procento kliklo z celkem zobrazených
Retargeting/RemarketingReklama pro uživatele, které jsem si označil, že byli již na mém webu -> mohu na ně cílit reklamu jinak
KonverzeSplnění cílu, které jsem si určil bud to může být vyplnění formuláře nebo konkrétní transakce v e-shopu
Míra konverzeProcento, kolik se splnilo cílu vůči celkovému zobrazení stránky ( zobrazila se mi 100x stránka , 1 úspěšná transakce ->1% míra konverze)
ROIReturn of investment – návratnost investice, řešíme jestli se nám reklama vyplatí nebo ne
KPIKlíčové výkoností ukazatele
ImpresePočet zobrazení
CookieTextový soubor, který si web umístí do prohlížeče (na hard disk) uživatele, aby si zapamatoval informace o uživateli.
Rich mediaInteraktivní média zobrazující produkt či prezentující služby. Patří sem textové, obrazové soubory, animace, videa, zvuk, atd.
framework STDCSee – Think – Do – Care -> doporučený postup jak fungovat na interentu, obsáhnout celou zákazníkovu cestu
Responzivní designčesky Přizpůsobitelný vzhled -> jedná se o vzhled webu, který se přizpůsobuje dle typu zařízení
CPM(Cost Per Mille) – cena za tisíc zobrazení
CPC(Cost Per Click) – cena za proklik
CPA(Cost Per Acquisition) – cena za akvizici
CTACall to Action -> výzva k akci
A/B testováníPorovnávání několika (většinou 2) verzí stejného grafického výstupu a testování na menším vzorku, který je lepší a následné rozeslání většině uživatelů
GDNGoogle Display Network – je to Google AdWords (zadávání reklamy) a Google AdSense (zobrazování reklamy)

Pokud byste chtěli získat více informací a lépe se v těchto pojmech orientovat, pak máte možnost přihlásit se do kurzu Digitální marketing. Konkrétní termíny školení najdete zde.

Předchozí příspěvek
Nové webové stránky – prvních 7 SEO kroků po spuštění
Následující příspěvek
Dojmy z WebExpa 2016

Související články

Nebyly nalezeny žádné výsledky.

Menu