Základní pojmy v Digitálním marketingu

Základní pojmy v digitálním marketingu

Abychom se vůbec mohli zorientovat v digitálním marketingu, je potřeba si osvojit základní pojmy. V následující tabulce jsou rozepsány základní pojmy z oblasti digitálního marketingu. Mimo anglických popisů zkratek, zde najdete i jednoduchý popis v češtině.

Základní pojmy v digitálním marketingu

Pojem Popis
SEO Optimalizace pro vyhledávače
PPC Pay per Click – placené umístění u výsledku vyhledávání, „platba za proklik
reklamy“
SEM Search engine marketing – SEO a PPC
CTR Click-Through-Rates -> míra prokliků, jaké je procento kliklo z celkem zobrazených
Retargeting/Remarketing Reklama pro uživatele, které jsem si označil, že byli již na mém webu -> mohu na ně cílit reklamu jinak
Konverze Splnění cílu, které jsem si určil bud to může být vyplnění formuláře nebo konkrétní transakce v e-shopu
Míra konverze Procento, kolik se splnilo cílu vůči celkovému zobrazení stránky ( zobrazila se mi 100x stránka , 1 úspěšná transakce ->1% míra konverze)
ROI Return of investment – návratnost investice, řešíme jestli se nám reklama vyplatí nebo ne
KPI Klíčové výkoností ukazatele
Imprese Počet zobrazení
Cookie Textový soubor, který si web umístí do prohlížeče (na hard disk) uživatele, aby si zapamatoval informace o uživateli.
Rich media Interaktivní média zobrazující produkt či prezentující služby. Patří sem textové, obrazové soubory, animace, videa, zvuk, atd.
framework STDC See – Think – Do – Care -> doporučený postup jak fungovat na interentu, obsáhnout celou zákazníkovu cestu
Responzivní design česky Přizpůsobitelný vzhled -> jedná se o vzhled webu, který se přizpůsobuje dle typu zařízení
CPM (Cost Per Mille) – cena za tisíc zobrazení
CPC (Cost Per Click) – cena za proklik
CPA (Cost Per Acquisition) – cena za akvizici
CTA Call to Action -> výzva k akci
A/B testování Porovnávání několika (většinou 2) verzí stejného grafického výstupu a testování na menším vzorku, který je lepší a následné rozeslání většině uživatelů
GDN Google Display Network – je to Google AdWords (zadávání reklamy) a Google AdSense (zobrazování reklamy)

Pokud byste chtěli získat více informací a lépe se v těchto pojmech orientovat, pak máte možnost přihlásit se do kurzu Digitální marketing. Konkrétní termíny školení najdete zde.

Menu