Minulý týden jsme realizovali první ECDL testování pro modul M17 digitální marketing. Na tomto modulu M17 jsme se při přípravách podíleli jako společnost i jako jednotliví testeři. Rovnou můžeme sdělit, že první testovaný účastník, resp. účastnice, byla úspěšná. Za což jsme velice rádi, protože se jedná o první úspěšnou absolventku mezinárodní zkoušky z digitálního marketingu dle standardů ECDL v České republice.
Modul ECDL M17
Modul digitální marketing (označení M17) byl zpřístupněn pro veřejné testování v průběhu srpna/září tohoto roku (2018). Takže se stále jedná o relativně „mladý“ modul, ale jsme rádi, že jsme ho mohli jako první v České republice otestovat. Tato zkouška je zaměřena jak na praktické dovednosti v rámci digitálního marketingu, tak samozřejmě i na teoretické znalosti.
Mezinárodní standard ECDL se snaží být stále aktuální a proto také vznikl tento modul – digitální marketing, který reaguje na aktuální trend ve společnosti. Základní popis tohoto modulu můžete najít na oficiálních stránkách ECDL-CZ:
Využívání digitálních technologií v marketingu (Digital Marketing) je zaměřen na znalost základních principů a možností tohoto mladého marketingového odvětví. Úspěšný absolvent by měl chápat principy digitálního marketingu, jeho výhody i omezení, znát možnosti prezentace na internetu, umět efektivně využívat sociální média pro propagaci a získávání obchodních kontaktů, umět využívat analytické nástroje pro měření a sledování úspěšnosti a dopadu marketingových kampaní.
Věříme, že tento modul se stane pro zájemce atraktivním, protože může oslovit firmy, které chtějí mít pracovníky, kteří rozumní digitálnímu marketing alespoň na úrovni „gramotnosti“. Náš kurz si samozřejmě bere za cíl připravit je nejen pro zkoušku, ale především pro „použitelnost“ v praxi.
Kurz Digitální marketing dle ECDL
Úspěšná absolventka zkoušky nejprve absolvovala naše školení Digitální marketing dle ECDL v rozsahu 40 hod. Tento kurz je určen i pro začátečníky v oblasti digitálního marketingu. Procházíme věci od úplného začátku a postupně se prokousáváme do hloubky jednotlivých částí digitálního marketingu (DM). Kurz byl rozdělen do 5 dní po 8 hod. První den je v duchu Úvodu do digitálního marketingu a to z jednoduchého důvodu – v digitálním marketingu je mnoho vazeb a činností, které na sebe navazují nebo je potřeba je „synchronizovat“. Zbývající čtyři dny z celkových pěti jsou pojaty tak, že se vždy probírají jednotlivé části DM:
- SEO a PPC – nejprve se prochází, co je to vlastně SEO, jak ho chápat, jaká je dobrá praxe. Dále se zaměřujeme důkladně na webové stránky, jejich optimalizaci případně funkčnost, kterou potřebujeme pro DM. V části PPC probíráme základní věci – jako jaké jsou vlastně možnosti, rozdělení a pojmy v oblasti PPC systémů.
- E-mail marketing – jak by měl vypadat e-mail marketing v 21. století. Jeho možnosti, parametry či strategie jak vlastně e-mail marketing uchopit. Nejčastější příklady si ukazujeme na nástroji #1 MailChimp.
- Firemní stránky na sociálních sítích – a to jak z hlediska běžné správy a jak sociální sítě uchopit, tak probereme i možnosti propagaci na sociálních sítích (Facebook, Twitter)
- Webová analytika – tato část bývá většinou pro účastníky školení „nejtěžší“, protože zde se nám zbíhá hromada dat, která je potřeba nějak interpretovat a získat z nich užitečné a potřebné informace. Tyto informace nám pak pomohou se rozhodnout, jestli děláme věci správně, jak si na tom v rámci digitálního marketingu stojíme, atd. Samozřejmě největší část tohoto dne je věnována nástroji Google Analytics.
Další termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Pokud byste měli jakékoliv dotazy, pak se můžete obrátit přímo na lektora tohoto školení/testera modulu Ing. Leopolda Podmolíka – LPodmolik.ml@poc-sluzba.cz.