Často se na kurzech stává, že se účastníci školení vyptávají na různé mobilní aplikace, které mohou použit v rámci digitálního marketingu. A proto jsme pro vás připravili jednoduchý přehled mobilních aplikací, které používáme i ve VisionsLabs.
Sledování webových stránek
První skupinou, kterou nemůžeme opomenout, jsou mobilní aplikace, které nám zobrazí data o našich webových stránkách. Aplikace Google Analytics je v podstatě nutnost, protože minimálně 50% všech webů na internetu využívá tento trackovací SW. Potom pokud máte CMS WordPress, tak můžete využívat i jejich „analytiku“ resp. pomocí pluginu JetPack pak můžete analyzovat data v mobilní aplikaci WordPress.
WordPress – Jetpack Analytics
Aplikace WordPress není pouze pro sledování statistik, ale umí toho trochu více a to je jednoduchá úprava obsahu/článků. Dokonce můžete spravovat uživatele. Případně nahrávat obrázky z telefonu na web.
Google Analytics
Mobilní aplikace Google analytics je trochu jiná než jsme zvyklí z webového prohlížeče, ale i tak se v ní dá najít v podstatě všechno co potřebujete. Aktuální uživatele, porovnání uživatelů v intervalech, odkud uživatele přichází (z jakých kanalů) a atd.
Reklamy – PPC
Další skupinou aplikací, které budete pravděpodobně často používat jsou aplikace pro přehled o PPC reklamách. U Google Ads je to celkem jasné, tato aplikace je venku již docela dlouhou dobu. Ale pro Seznam žádná aplikace nebyla a tak jsme se rozhodli takovou jednoduchou aplikaci napsat. Ano pro PPC systém Seznam Sklik jsme napsali vlastní mobilní aplikaci, kterou jsem dali zdarma na Android i iOS.
Google Ads
V aplikaci Google Ads uděláte všechny důležité akce, kromě prohlížení dat, tak můžete i jednotlivé kampaně upravovat nebo zastavovat.
CzeClick – data z reklamního systému Seznam Sklik
Naše aplikace CzeClick, kterou vytvořilo naše digitální studio VisionsLabs nemá tolik funkcí jako Google Ads, ale myslíme, že pro rychlý přehled o výkonu svých PPC kampaní a stavu kreditu v Seznam Sklik je dostačující.
Sociální sítě
Většinu sociální sítí (facebook, twitter, instagram, linkedin) můžete ovládat přes „primární“ mobilní aplikaci, neboli tu, kterou používáte i pro osobní používání. Ale speciálně pro Facebook je lepší používat „specializovanou“ mobilní aplikaci – Správce stránek pro Facebook, protože nabízí více možnosti jak spravovat náš firemní profil.
Správce stránek pro Facebook
Aplikace Správce stránek pro Facebook je ta správná, přes kterou byste měli ovládat svoje účty na sociální síti Facebook. Co umí navíc oproti „standardní modré“ aplikaci Facebook je plánování příspěvků, takže i na mobilu budete moci naplánovat příspěvky do budoucna.
Moje firma na Google
Mobilní aplikace Moje firma na Google tak trochu nepatří do kategorie sociálních sítí, ale je těžké ji někam zařadit. Tak si ji uvádíme zde. Kromě sledování statistik z vyhledávání a z map tak můžete případně komunikovat se svými zákazníky (to je novinka této aplikace).
E-mail marketing
Poslední skupinou je e-mail marketing. Zajisté najdete více mobilních aplikací, díky kterým můžete kontrolovat nebo nastavovat e-mail kampaně. Ale protože my používáme MailChimp, tak si vystačíme s touto mobilní aplikací
MailChimp
Mobilní aplikace MailChimp vám kromě možnosti rychlého zjistění statistiky ohledně vaší e-mail kampaní, také umožňuje jejich správu. Ve smyslu pozastavení či poslání konkrétní kampaně.