Jaké mobilní aplikace použít v rámci digitálního marketingu?

Jaké mobilní aplikace použít v rámci digitálního marketingu?

Často se na kurzech stává, že se účastníci školení vyptávají na různé mobilní aplikace, které mohou použit v rámci digitálního marketingu. A proto jsme pro vás připravili jednoduchý přehled mobilních aplikací, které používáme i ve VisionsLabs.

Sledování webových stránek

První skupinou, kterou nemůžeme opomenout, jsou mobilní aplikace, které nám zobrazí data o našich webových stránkách. Aplikace Google Analytics je v podstatě nutnost, protože minimálně 50% všech webů na internetu využívá tento trackovací SW. Potom pokud máte CMS WordPress, tak můžete využívat i jejich “analytiku” resp. pomocí pluginu JetPack pak můžete analyzovat data v mobilní aplikaci WordPress.

WordPress – Jetpack Analytics

Aplikace WordPress není pouze pro sledování statistik, ale umí toho trochu více a to je jednoduchá úprava obsahu/článků. Dokonce můžete spravovat uživatele. Případně nahrávat obrázky z telefonu na web.

Wordpress - Jetpack

Google Analytics

Mobilní aplikace Google analytics je trochu jiná než jsme zvyklí z webového prohlížeče, ale i tak se v ní dá najít v podstatě všechno co potřebujete. Aktuální uživatele, porovnání uživatelů v intervalech, odkud uživatele přichází (z jakých kanalů) a atd.

Google Analytics

Reklamy – PPC

Další skupinou aplikací, které budete pravděpodobně často používat jsou aplikace pro přehled o PPC reklamách. U Google Ads je to celkem jasné, tato aplikace je venku již docela dlouhou dobu. Ale pro Seznam žádná aplikace nebyla a tak jsme se rozhodli takovou jednoduchou aplikaci napsat. Ano pro PPC systém Seznam Sklik jsme napsali vlastní mobilní aplikaci, kterou jsem dali zdarma na Android i iOS.

Google Ads

V aplikaci Google Ads uděláte všechny důležité akce, kromě prohlížení dat, tak můžete i jednotlivé kampaně upravovat nebo zastavovat.

Google Ads

CzeClick – data z reklamního systému Seznam Sklik

Naše aplikace CzeClick, kterou vytvořilo naše digitální studio VisionsLabs nemá tolik funkcí jako Google Ads, ale myslíme, že pro rychlý přehled o výkonu svých PPC kampaní a stavu kreditu v Seznam Sklik je dostačující.

CzeClick

Sociální sítě

Většinu sociální sítí (facebook, twitter, instagram, linkedin) můžete ovládat přes “primární” mobilní aplikaci, neboli tu, kterou používáte i pro osobní používání. Ale speciálně pro Facebook je lepší použivat “specializovanou” mobilní aplikaci – Správce stránek pro Facebook, protože nám nabízí více možnosti jak spravovat náš firemní profil.

Správce stránek pro Facebook

Aplikace Správce stránek pro Facebook je ta správná, přes kterou byste měli ovládat svoje účty na sociální síti Facebook. Co umí navíc oproti “standardní modré” aplikaci Facebook je plánování příspěvků, takže i na mobilu budete moci naplánovat příspěvky do budoucna.

Moje firma na Google

Mobilní aplikace Moje firma na Google tak trochu nepatří do kategorie sociálních sítí, ale je těžké ji někam zařadit. Tak si ji uvádíme zde. Kromě sledování statistik z vyhledávání a z map tak můžete případně komunikovat se svými zákazníky (to je novinka této aplikace).

E-mail marketing

Poslední skupinou je e-mail marketing, zajisté najdete více mobilních aplikací, díky kterým můžete kontrolovat nebo nastavovat e-mail kampaně. Ale protože my používáme MailChimp, tak si vystačíme s touto mobilní aplikací

MailChimp

Mobilní aplikace MailChimp vám kromě možnosti rychlého zjistění statistiky ohledně vaší e-mail kampaní, také umožňuje jejich správu. Ve smyslu pozastavení či poslání konkrétní kampaně.

, , , , , , ,
Předchozí příspěvek
Kurzy Digitálního marketingu na podzim 2019

Související články

Menu