Skoro na každém kurzu či školení padne otázka – „Koho sledovat v rámci digitálního marketingu?“. Tento článek je tak takovým shrnutím naší odpovědi, která většinou směřuje na odkazy na sociální sítě jednotlivých firem či osob.
Aby se dalo v tomto článku lépe orientovat, rozdělili jsme ho dle jednotlivých témat, pokud to bylo možné. S tím, že nejdříve začínáme s odkazy na Twitterové účty, které můžete jednoduše sledovat a na konec jsme přidali pár Facebookových skupin, kam se můžete připojit.
Koho sledovat v rámci SEO
Na českém Twitteru lze sledovat docela hodně účtů, které vám mohou pomáhat udržovat vaši informace o SEO „aktuální“, takže jsme vybrali jen pár účtů, které nám přijdou nejužitečnější.
- https://twitter.com/seobrno
- https://twitter.com/PavelUngr
- https://twitter.com/SEOloger
- https://twitter.com/filippodstavec
- https://twitter.com/hledani_seznam
- https://twitter.com/neologyc
- https://twitter.com/googlewmc [EN]
Jsou zde zastoupeni jak z Google, tak ze Seznamu, což nás z hlediska SEO v České republice zajímá nejvíce – současně zde máme také mnoho odborníků. Zde bych možná vypíchl Filipa Podstavce, jako autora skvělého nástroje Marketing miner.
Koho sledovat v rámci PPC
S tématem PPC také není problém na českém Twitterů. Můžete zde sledovat osoby jak ze Seznamu (resp. SKliku), tak z Google.
- https://twitter.com/robertstipek
- https://twitter.com/marketakabat
- https://twitter.com/velechovsky (z SKlik)
- https://twitter.com/vetrovka (Google trenér)
- https://twitter.com/janzdarsa (Google)
Koho sledovat v rámci e-mail marketingu?
U e-mail marketingu již nastává trochu „větší“ oříšek koho sledovat, ale najdou se minimálně dvě osobnosti, které stojí za to sledovat.
Nakonec jsme ještě přidali samotný TW účet od e-mail marketingového nástroje číslo 1 – MailChimp.
Koho sledovat v rámci dalších témat?
Nyní přidáme trochu „mixu“ dalších témat z digitálního marketingu, kde již nesledujeme více „podobných“ účtů, ale spíše jednotlivce.
- https://twitter.com/Jan_Kvasnicka (UX)
- https://twitter.com/MichalPastier (Brand)
- https://twitter.com/Shoptet (E-shopy)
- https://twitter.com/machal (Rychlost webů)
- https://twitter.com/spazef0rze (Bezpečnost)
- https://twitter.com/DolejsovaPetra (Právo v marketingu)
Jde opravdu o různorodou skupinu, kde si vždy něco najdete, co je dobré vědět.
A co sledovat na Facebooku?
Abychom nezapomněli na největší sociální sít, doplňujeme i seznam skupin, kde se buď řeší jednotlivá, konkrétní, témata nebo se jedná o „více účelové“ skupiny.
- https://www.facebook.com/groups/seocz/ (SEOloger)
- https://www.facebook.com/groups/270517053153378/ (PPC specialisté)
- https://www.facebook.com/groups/754320924642516/ (Holky z marketingu)
- https://www.facebook.com/groups/wordpress.diskuze/ (WordPress diskuze)
U Facebookové skupiny Holky z marketingu nemůžeme potvrdit jaké informace zde přesně jsou, protože zatím nemáme v týmu dívku/slečnu/mladou paní, která by mohla být součástí této skupiny, ale často jsme o této skupině slyšeli. U WordPress skupiny by se mohlo zdát, že se zde řeší pouze nejpopulárnější CMS WordPress, ale často se zde řeší i ostatní otázky v rámci digitálního marketingu.
I takové informace předáváme na našem školení Digitální marketing dle ECDL. Doufám, že brzy se uvidíme 🙂