Tak jako minulý rok jsme vyrazili na konferenci ReShoper 2020. Důvod? Protože chceme přinášet našem účastníkům školení Digitální marketing dle ECDL nebo podobných seminářů aktuální informace. Co hýbe českým „digitálem“ i když se jedná o akci zaměřenou na e-commerce, tak to má pro nás smysl, protože často jsou účastníci našeho školení z řad e-shopů či podobných systémů. Takže kromě „obecného“ pohledu na digitální marketing tak se hodí informace zaměřené na e-commerce.
Přednášky na konferenci
Konference byla pro menší část účastníků. Obsahovala 9 přednášek, které měly za cíl, aby přednášející probrali svoji oblast ze strategického pohledu (čti vidím dále než na špičku svého nosu). Důležité je také upozornit, že akce byla primárně pro e-shopy, ale spousta věcí byla obecně aplikovatelná i na “běžné” služby.
#1 – Velká studie českého e‑commerce Instagramu – co dává strategicky smysl a co ne?
Tato přednáška byla nabitá informacemi a daty o českém, resp. i slovenském, Instagramu. A jaká data na přednášce zazněla?
- 3 190 zkoumaných účtů e-shopů
- Medián 390 followerů pro jeden IG účet e-shopu
- Footshop má 600 000 followerů a tudíž se velmi vymyká běžný e-shopům
- Engagement rate 1-2%
- Vysoká frekvence příspěvků za den spíš škodí
- 27% e-shopů nedalo příspěvek na IG
- Medián je 49 příspěvků za rok
- O víkendu bývá menší počet příspěvků
- Listopad a prosinec je nejméně příspěvků
- Video je 4% příspěvků ze všech příspěvku na IG
- IGTV asi zmizí
- Většina účtů používá 1-9 hashtagů na příspěvek
- Doporučení 13 hastagů pro příspěvek
- Doporučení nastavit Alternativní text obrázku – rozšířené možnosti příspěvky
Co si z těchto informací vzít? Určitě je dobré vědět, jaké jsou “standardní” nebo “běžné” hodnoty, abychom se mohli porovnat, jestli to děláme dobře či špatně. Další věc, kterou si můžeme z těchto dat vzít, jsou doporučení – vyzkoušet příspěvky o víkendu, dávat 13 hastagů do příspěvků nebo se “nebát” předvánočního období a přidávat příspěvky (a ne pouze to hnát reklamou). Nakonec byl uveřejněn odkaz na Nejpoužívanější hastagy českými e-shopy v roce 2019 – zde.
#2 – Studie: Jak se českým e‑shopům v roce 2019 dařilo v SEO a jak se z toho poučit
Tato přednáška od Filipa Podstavce z MarketingMiner byla pravděpodobně nejlepší přednáškou na letošním ReShoperu. Jednalo se o SEO a jak se z ním vypořádali e-shopy. Pár základních poznámek máme zde, které navazují na loňský Datablog Filipa.
- Bylo monitorováno 40 000 e-shopů
- Top 100 e-shopů si vezme +-50 % organické návštěvnosti z vyhledávačů
- Probíhá konsolidace trhu z hlediska SEO – pro top 100
- 80 % e-shopů má špatně nastavené stránkování z pohledu SEO – např. podstránky s dalšími stranami mají nastaveno Canonical na první stránku a podobně.
Přednáška byla plná odkazů na další zdroje s jasnými ukázkami, co je dobře a co je špatně. Např. článek o odkazech, článek o linkless – neboli, že vyhledávače umí rozpoznat “zmínění značky bez odkazu” nebo o špatném SEO od Google pro Google Flights.
Další informace z přednášek
Protože jsme byli na této akci také za naše IT divizi VisionsLabs tak další informace se můžete dozvědět v článku – ReShoper 2020 – co jsme se dozvěděli?
Termíny školení Digitální marketing dle ECDL
Bliží se nám další termín našeho komplexního 5 denního školení (5×8 hod) tak vám sem dáme i konkrétní termín.
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.