fbpx
Jaký byl ReShoper 2020 v Praze - digitální marketing

Jaký byl ReShoper 2020?

Tak jako minulý rok jsme vyrazili na konferenci ReShoper 2020. Důvod? Protože chceme přinášet našem účastníkům školení Digitální marketing dle ECDL nebo podobných seminářů aktuální informace. Co hýbe českým „digitálem“ i když se jedná o akci zaměřenou na e-commerce, tak to má pro nás smysl, protože často jsou účastníci našeho školení z řad e-shopů či podobných systémů. Takže kromě „obecného“ pohledu na digitální marketing tak se hodí informace zaměřené na e-commerce.

Přednášky na konferenci

Konference byla pro menší část účastníků. Obsahovala 9 přednášek, které měly za cíl, aby přednášející probrali svoji oblast ze strategického pohledu (čti vidím dále než na špičku svého nosu). Důležité je také upozornit, že akce byla primárně pro e-shopy, ale spousta věcí byla obecně aplikovatelná i na “běžné” služby.

#1 – Velká studie českého e‑commerce Instagramu – co dává strategicky smysl a co ne?

Tato přednáška byla nabitá informacemi a daty o českém, resp. i slovenském, Instagramu. A jaká data na přednášce zazněla?

  • 3 190 zkoumaných účtů e-shopů
  • Medián 390 followerů pro jeden IG účet e-shopu
  • Footshop má 600 000 followerů a tudíž se velmi vymyká běžný e-shopům
  • Engagement rate 1-2%
  • Vysoká frekvence příspěvků za den spíš škodí 
  • 27% e-shopů nedalo příspěvek na IG 
  • Medián je 49 příspěvků za rok 
  • O víkendu bývá menší počet příspěvků 
  • Listopad a prosinec je nejméně příspěvků 
  • Video je 4% příspěvků ze všech příspěvku na IG
  • IGTV asi zmizí 
  • Většina účtů používá 1-9 hashtagů na příspěvek
  • Doporučení 13 hastagů pro příspěvek 
  • Doporučení nastavit Alternativní text obrázku – rozšířené možnosti příspěvky

Co si z těchto informací vzít? Určitě je dobré vědět, jaké jsou “standardní” nebo “běžné” hodnoty, abychom se mohli porovnat, jestli to děláme dobře či špatně. Další věc, kterou si můžeme z těchto dat vzít, jsou doporučení – vyzkoušet příspěvky o víkendu, dávat 13 hastagů do příspěvků nebo se “nebát” předvánočního období a přidávat příspěvky (a ne pouze to hnát reklamou). Nakonec byl uveřejněn odkaz na Nejpoužívanější hastagy českými e-shopy v roce 2019 – zde.

#2 – Studie: Jak se českým e‑shopům v roce 2019 dařilo v SEO a jak se z toho poučit

Tato přednáška od Filipa PodstavceMarketingMiner byla pravděpodobně nejlepší přednáškou na letošním ReShoperu. Jednalo se o SEO a jak se z ním vypořádali e-shopy. Pár základních poznámek máme zde, které navazují na loňský Datablog Filipa.

  • Bylo monitorováno 40 000 e-shopů
  • Top 100 e-shopů si vezme +-50 % organické návštěvnosti z vyhledávačů
  • Probíhá konsolidace trhu z hlediska SEO – pro top 100
  • 80 % e-shopů má špatně nastavené stránkování z pohledu SEO – např. podstránky s dalšími stranami mají nastaveno Canonical na první stránku a podobně.

Přednáška byla plná odkazů na další zdroje s jasnými ukázkami, co je dobře a co je špatně. Např. článek o odkazech, článek o linkless – neboli, že vyhledávače umí rozpoznat “zmínění značky bez odkazu” nebo o špatném SEO od Google pro Google Flights.

Další informace z přednášek

Protože jsme byli na této akci také za naše IT divizi VisionsLabs tak další informace se můžete dozvědět v článku – ReShoper 2020 – co jsme se dozvěděli?

Termíny školení Digitální marketing dle ECDL

Bliží se nám další termín našeho komplexního 5 denního školení (5×8 hod) tak vám sem dáme i konkrétní termín.

Od - DoMísto výuky Hodiny Cena vč. DPH
Od - DoMísto výuky Hodiny Cena vč. DPH
13.10. - 22.10. 2020Olomouc32 hod 14895,-KčsendPŘIHLÁSIT SE
, , , , ,
Předchozí příspěvek
Marketingové konference a akce v roce 2020
Následující příspěvek
Co o našem školení Digitální marketing říkají absolventi?

Související články

Menu